Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: Ptaku » 08 maja 2014, 0:07

W związku z tym że moja ZR-7 przyjechała z wysp do Polski za pracą, wpadła w moje łapy i od razu zaczęła mnie wpieniać prędkościomierzem z podwójną skalą.

Obrazek

Skala w km/h w ogóle nieczytelna, zwłaszcza w nocy lub w słońcu.
Tarcze kupiłem na alledrogo, zamienniki dopasowane do licznika w milach. Wykonanie może być, szału nie ma i pewne felery są, ale uważam że do przełknięcia. Zresztą widać na fotach.
Przed rozebraniem czegokolwiek warto zapalić moto , zagrzać i zrobić fotkę albo zapamiętać ile wskazuje obrotomierz na wolnych obrotach.
A więc do dzieła.
„Najsampierw” zdejmujemy reflektor – bardzo ułatwi nam to dojście do zegarów od spodu.
Najpierw dwie małe śrubki u dołu, po obu stronach reflektora, który już wówczas daje się wyjąć bez oporu. Potem odkręcamy dwie duże śruby mocujące obudowę reflektora i rozpinamy kostki elektryczne, co pozwoli na odsunięcie całej obudowy.
Następny krok to odkręcenie linki prędkościomierza i trzech śrub w obudowie zegarów, śruby są od spodu.

Po zdjęciu kubków , odkręcamy trzy nakrętki trzymające całe zegary. Po ich odkręceniu możemy już zegary wyjąć z motocykla i zabrać w wygodniejsze i czystsze miejsce.
Gdy już mamy pacjenta na stole to odkręcamy 6 wkrętów , 4 z nich trzymają chromowane ringi, a dwa chromowaną osłonkę na panel z kontrolkami.
Teraz możemy już zdjąć te chromowane duperele oraz czarną , górną część zegarów razem z szybkami.
Tym sposobem mamy dostęp do tarcz :D

Obrazek

Wymieniamy komplet tarcz żeby nie różniły się od siebie wizualnie.
Najpierw powinniśmy zdjąć z tarcz kołeczki oporowe, przytrzymujące wskazówkę na 0.
Trzeba to zrobić delikatnie, ścisnąć od spodu i wypchnąć.
Po usunięciu kołeczków wskazówki opadną w położenie poniżej zera, ważne żeby na to zwrócić uwagę bo przy ponownym montażu wskazówek trzeba je założyć w tym samym położeniu, to bardzo ważne zwłaszcza w przypadku obrotomierza.
Teraz zdejmujemy wskazówki, najlepiej przy użyciu widelca, wkładamy pod wskazówkę i robimy dźwignię, wskazówka powinna odskoczyć w górę.
We wskaźniku paliwa możemy wymienić tarczę bez ściągania wskazówki.
Same tarcze to dwa malutkie wkręty. Tarcze zdejmujemy, i montujemy nasze zamienniki.
Przed montażem tarcz można w nich osadzić te czarne kołeczki oporowe, jeśli są za luźne można im pomóc kropelką.

Obrazek

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczywiście mając całość na wierzchu warto wyczyścić co się da i wymienić wszystkie żaróweczki.
Po montażu całości na motocyklu, sprawdzamy czy obrotomierz na wolnych obrotach pokazuje taka samą wartość jak przed operacją, jeśli nie to rozbieramy całość jeszcze raz i korygujemy położenie wskazówki poprzez jej ponowne założenie.
Wydaje mi się że nakład pracy niewielki a efekt fajny i w końcu zegary są czytelne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia nie oddają koloru podświetlenia i wydaje się że w jednym miejscu jest zielony a w drugim biały, w rzeczywistości całość jest podświetlona na zielono.

Powodzenia !
Awatar użytkownika
Ptaku
Motocyklista
 
Posty: 519
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: Śląsk
imię: Marcin
miejscowosc: Oberlazisk
garnek: N86

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: DeFi » 08 maja 2014, 0:12

Przydatny tutorial. Pozostaje problem z przebiegiem, gdyż licznik wskazuje w milach.

PS. teraz to dostrzegłem. W związku z czym masz całkiem niemiały przebieg :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: Ptaku » 08 maja 2014, 0:20

no mam nalatane lekko ponad 70 tyś :mrgreen:

Jak byłem na przeglądzie technicznym gość spisywał licznik (teraz muszą), mówię mu że jest 44 tyś mil, a on mi na to że on ma wpisać to co widzi a widzi 44tyś km i tak musi wpisać :shock:
Tym sposobem całkiem legalnie odjął mi 30 tyś przebiegu :shock:
Awatar użytkownika
Ptaku
Motocyklista
 
Posty: 519
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: Śląsk
imię: Marcin
miejscowosc: Oberlazisk
garnek: N86

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: PiterTransimitter » 28 wrz 2016, 19:18

o, właśnie szukam tarcz zegarów do mojej angielskiej wersji :D
PiterTransimitter
Motorowerzysta
 
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:06
imię: Piotr
miejscowosc: Koszalin

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: PiterTransimitter » 22 mar 2017, 18:59

kolego Ptaku, a czy te tarczki masz od tych oto: http://allegro.pl/tarcze-zegary-kawasak ... ml#thumb/3
Bo ja od nich mam, ale właściwie podświetlenia tych tarcz nie ma - plastik który dostałem nie przepuszcza nic praktycznie. Zaznaczam od razu że żarówki są spoko :D
PiterTransimitter
Motorowerzysta
 
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:06
imię: Piotr
miejscowosc: Koszalin

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: PiterTransimitter » 22 mar 2017, 19:01

a jak możesz to powiedz jaką wartość powinien wskazywać obrotomierz na luzie - bo u mnie nie było możliwości sprawdzić tego przed bo tarczka byłą całkiem od czegoś innego...
PiterTransimitter
Motorowerzysta
 
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:06
imię: Piotr
miejscowosc: Koszalin

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: Ptaku » 22 mar 2017, 22:53

Nie pamiętam już dokładnie ale wydaje mi sie że tarczki miałem z tej samej firmy, wygladają dokładnie tak jak te :
http://allegro.pl/tarcze-zegary-kawasak ... 03968.html

Na wolnych obrotach i ciepłym silniku obrotomierz wskazywał 1100 rpm.
Awatar użytkownika
Ptaku
Motocyklista
 
Posty: 519
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: Śląsk
imię: Marcin
miejscowosc: Oberlazisk
garnek: N86

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: PiterTransimitter » 23 mar 2017, 15:18

ok, dziękuję, to muszę zabierać się do ustawiania :D
PiterTransimitter
Motorowerzysta
 
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:06
imię: Piotr
miejscowosc: Koszalin

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: kosteg » 24 mar 2017, 15:23

Ptaku pisze:Nie pamiętam już dokładnie ale wydaje mi sie że tarczki miałem z tej samej firmy, wygladają dokładnie tak jak te :
http://allegro.pl/tarcze-zegary-kawasak ... 03968.html

Na wolnych obrotach i ciepłym silniku obrotomierz wskazywał 1100 rpm.


Ej... Ale to jest bardzo indywidualne! Kwestia jak kto ma wyregulowane. Ja bym nie ustawiał tak zegarów. Ja masz czas to poczekaj na podmianę z innym moto, sprawdź co pokazują a potem ustaw swoje. Inaczej to +- kilkaset obrotów będzie to obarczone błędem.
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 372
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Postautor: PiterTransimitter » 24 mar 2017, 18:34

no tak, na razie mi wskazywało około 2500 rpm; ale ustawię jak umiem, a i tak mam podjechać do serwisu kawy na przeglądzik mały, więc mogą pomóc
PiterTransimitter
Motorowerzysta
 
Posty: 46
Rejestracja: 27 wrz 2016, 21:06
imię: Piotr
miejscowosc: Koszalin

Następna

Wróć do Modyfikacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron