Olej w lagach

Olej w lagach

Postautor: davio_91 » 20 cze 2016, 20:31

Witam mam pytanie czy ktoś już robił taki zabieg w swoim motocyklu. A więc do rzeczy planuje zrobić to sam mam jakieś pojęcie o mechanice ale jakieś wskazówki się przydadzą, tylko że nie mogę znaleźć ile oleju potrzebuję do jednej lagi, i czy jest sens wymieniać uszczelniacze jeżeli moje nie ciekną?
A czy przez przepracowany olej może być wyczuwalny delikatne zacinanie się lag podczas hamowania? luzu na główce ramy nie ma.
pozdrawiam
davio_91
Podawacz śrubek
 
Posty: 7
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:57
imię: Dawid
miejscowosc: Grodzisk Mazowiecki

Re: Olej w lagach

Postautor: Ptaku » 20 cze 2016, 23:05

Jak już będziesz miał wszystko rozebrane to warto wymienić uszczelniacze - nieduży koszt.
Do jednej lagi wchodzi 400ml oleju (wymiana oleju) lub 473 ml (jeśli zawieszenie było całkowicie rozebrane i kompletnie suche).
Awatar użytkownika
Ptaku
Motocyklista
 
Posty: 518
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: Śląsk
imię: Marcin
miejscowosc: Oberlazisk
garnek: N86

Re: Olej w lagach

Postautor: kosteg » 21 cze 2016, 9:07

Kwestia istoty problemu zacinania. Moim zdaniem olej nie jest winowajcą. Możesz mieć jakieś mechaniczne uszkodzenie.

Sam olej to wymiana dość prosta i można ją zrobić bez rozkładania lag - demontaż tylko i odkręcenie "kapsla" wylanie i zalanie nowego. Jednak przy Twoim zacinaniu zastanowiłbym się nad całkowitym otworzeniem lag i zlustrowaniem powodu zacinania.
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 371
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: Olej w lagach

Postautor: davio_91 » 22 cze 2016, 23:19

Dzięki za informację. Może i racja by je rozkręcić zobaczyć jak to wygląda bo ten problem właśnie w tym sezonie się pojawił, przez 2 lata było wszystko w porządku.
davio_91
Podawacz śrubek
 
Posty: 7
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:57
imię: Dawid
miejscowosc: Grodzisk Mazowiecki

Re: Olej w lagach

Postautor: Michal.K » 02 lip 2016, 14:46

Na Twoim miejscu, podczas demontażu zawieszenia, wyjął bym rury, i dokładnie obejrzał, profilaktycznie można je zanieść do prostowania (nie duzy koszt) wtedy uniknie się niespodzianek przy składaniu np. nagle Kawa ciągnie w krzaki itd. Mogę mieć nieznaczne bicie po ewentualnych przygodach z przeszłości. Sprawdź też stan pierścieni, są bardzo ważne i mogą dawać efekt zacinania.
Awatar użytkownika
Michal.K
Podawacz śrubek
 
Posty: 7
Rejestracja: 26 cze 2016, 18:31
imię: Michał
miejscowosc: Wrocław
garnek: Airoh


Wróć do Silnik

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron