lancuszek rozrzadu

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: DeFi » 14 maja 2015, 21:59

Może go zalewa na niskich obrotach.

Na początek sprawdź świece i cewki. Następne sprawdziłbym gaźniki.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: Tomaszek » 16 maja 2015, 11:15

Jak odpalisz zimny motocykl to daj mu popracować chwilkę. Następnie sprawdź delikatnie ręką która rura kolektora wydechowego jest najzimniejsza i już będziesz wiedział który cylinder nie pracuje.
Tylko się nie poparz.
Tomaszek
Motorowerzysta
 
Posty: 50
Rejestracja: 06 maja 2014, 20:13

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: Jajc » 27 cze 2016, 20:42

Nie chce zakładać nowego tematu o rozrzadzie więc piszę tutaj. Jest jakaś możliwość sprawdzić stan łańcucha bez większego rozkręcania motocykla? Może istnieje jakieś wygodne dojście do napinacza żeby móc sprawdzic jego stopień napięcia?
Jajc
Podawacz śrubek
 
Posty: 8
Rejestracja: 21 cze 2016, 22:10
imię: Jacek
miejscowosc: Police

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: DeFi » 29 cze 2016, 14:27

Dojście do napinacza w ZRce w żaden sposób nie jest wygodne. Umiejscowienie powoduje czasochłonne odkręcanie po milimetrze.
Teoretycznie można sprawdzić po napinaczu. Najpewniej zmierzyć długość łańcucha na bodajże 20 ogniwach, ale do tego potrzeba zdjąć pokrywę zaworów.

Jaki masz przebieg, że interesujesz się rozrządem ?
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 -> Yamaha FJR 1300 '01
Awatar użytkownika
DeFi
Administrator
 
Posty: 426
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:52
Lokalizacja: Września
imię: Rafał
miejscowosc: Września
garnek: LS2

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: Jajc » 21 sie 2016, 13:56

Kupiłem zr7 w czerwcu rok 2003 i ma najechane 18k. Lecz nie wydaje mi sie zeby to byl wiarygodny przebieg mimo calkiem niezlego stanu. Mechanik mi powiedzial ze jakakolwiek ingerencja w silnik to jest wymiana króćców ssących ktore w KAWASAKI koszyuja prawie 600zł komplet. Nie wiem czy spieszyc sie na gwałt z wymianą łańcuszka i zarazem króćców ssących.
Jajc
Podawacz śrubek
 
Posty: 8
Rejestracja: 21 cze 2016, 22:10
imię: Jacek
miejscowosc: Police

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: zimon143 » 21 sie 2016, 20:42

A co się dzieję, że myślisz o wymianie łańcucha rozrządu?
I wrzuć zdjęcia króćców, ja wymieniałem a stare (jeszcze sprawne leżą w garażu) chętnie zobaczę jak wyglądają u ciebie, będę miał porównanie z moimi.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: kosteg » 22 sie 2016, 9:16

Króćce wiek dopada bardziej niż przebieg. Nie kosztują mało ale warto to zrobić, chcąc dłużej z moto zostać. Moje były bardzo zmęczone (choć nie puszczały jeszcze) i niemal gołym okiem widać, że emerytura nie była przedwczesna. Złańcuszkiem to jednak bym się mocno zastanawiał. Sprawdzałeś jaki jest zapas na napinaczu? Ktoś weryfikował jego stan przy regulacji zaworów (zakładam, że została zrobiona)? Bo wymiana w ciemno to troche tak nie bardzo...
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 371
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: Jajc » 23 sie 2016, 19:20

Zaraz będę szedł do garażu, to wstawię zdjęcia. Niby nic się z silnikiem nie dzieje. nie słychać żadnych mocno niepokojących odgłosów z niego jedynie na zimnym ale podobno w tych modelach to norma. Dodatkowo podczas pracy ciepłego silnika słychać takie lekkie delikatne regularne postukiwanie, może się mylę, lecz nie wydaje mi się, żeby to było skutkiem luźnego łańcuszka. Prędzej wydaje mi się że przyczyną tych stuków mogą być zawory, ponieważ jak silnik jest mocno rozgrzany, to stukotanie słychać odrobinkę głośniej. Co do napięcia łańcucha, nie jestem w stanie tego sprawdzić, jeśli w grę wchodzi zdejmowanie baku i innych podzespołów. Po prostu nie mam na to warunków. pytałem wcześniej czy można to sprawdzić bez ściągania tych elementów, jednak nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi, więc nie wiem. Przechodząc do meritum, szukałem bardziej porady, czy trzeba wymieniać ten rozrząd tak jak w przypadku auta (jak kupuje się używane to wymienia się rozrząd) i wiązać się z dodatkowym kosztem kupna króćców ssących, czy dać sobie spokój? no i przy okazji, może któryś z forumowiczów mający w posiadaniu niepotrzebne króćce ssące do ZRki przeczytałby te moje wypociny ;P
Jajc
Podawacz śrubek
 
Posty: 8
Rejestracja: 21 cze 2016, 22:10
imię: Jacek
miejscowosc: Police

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: kosteg » 24 sie 2016, 7:58

Jak dla mnie sprawa z króćcami nie powinna być łączona z rozrządem. Moim zdaniem również w moto (a przynajmniej w ZR7) nie ma potrzeby na gwałt wymieniać rozrządu po kupnie motocykla. Konieczny jest pełen serwis (luzy zaworowe, gaźniki, przepustnice, płyny) i dokładny przegląd. Jeśli coś przy okazji pozakupowego dopieszczania wychodzi to nie ma co odkładać (jeśli planujesz zostać z moto to krućce będą i tak twoją zmorą jeśli już masz podejrzenia) w czasie napraw jednak nic na siłę. Rozrząd sprawdzisz spokojnie przy luzach - tam trzeba i tak pokrywę mieć otwartą. Jednak u mnie przy ok 55kkm był w okolicach połowy, więc jest dość pancerny.

Silnik ZR pracuje w dość specyficzny sposób i szczególnie na wolnych obrotach jest pełen dziwnych odgłosów. Trzeba się z tym oswoić i tyle. Zawory raczej nie stukają - one specyficznie cykają. Tak cicho i dość szybko.
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 371
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: lancuszek rozrzadu

Postautor: zimon143 » 24 sie 2016, 20:33

Mam stare krućce i czytam twoje posty i nie się trochę pogubiłem. Wymieniać stare na stare mija się z celem, chyba że masz już jakieś poklejone dlatego chciałem żebyś wrzucił ich foty. Jak okaże się, że moje stare są w lepszym stanie (były szczelne jeszcze) to na pewno się dogadamy. Jesli dobrze cię zrozumiałem a jeśli nie to mnie popraw.

Co łańcucha rozrządu to kolega kosteg ma racje, jak się nic nie dzieje to sprawdzą ci go przy regulacji zaworów, bo faktycznie po zakupie powinieneś to zrobić. Zaniedbania przy zaworach mogą drogo kosztować a tego chyba nie chcesz. Niestety po zakupie trzeba trochę zainwestować ale chyba się z tym liczyłeś.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

PoprzedniaNastępna

Wróć do Silnik

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron