Regulacja naciągu łańcucha.

Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: mradamf1985 » 05 sie 2017, 21:43

Witam wszystkich, mam pytanie jak regulujecie naciąg, ja zawsze regulowałem kiedy motocykl stał pod własnym ciężarem. Troszkę mi czasem podszarpuje na niskich obrotach wiec zajrzałem do instrukcji i z tego co zrozumiałem to luz jest podany dla motocykla stojącego na centralce? Sugerowałem się motocyklami które nie mają centralki tam jest podane dla obciążonego koła, chyba że ja coś pomieszałem. Jako że często jeżdżę z plecaczkiem jakiej wartości naciągu polecacie się trzymać?
mradamf1985
Motorowerzysta
 
Posty: 39
Rejestracja: 18 mar 2017, 20:57
imię: Adam
miejscowosc: Rzeszów

Re: Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: zimon143 » 06 sie 2017, 21:42

Pewnie tyle opinii ile użytkowników, ja starałem się trzymać zaleceń serwisówki. Z tego co pamiętam to sugerowany wychył łańcucha to 3 - 3,5 cm (poprawcie mnie jeśli się mylę). Ta więc te 3 cm starałem się zachować.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: mradamf1985 » 07 sie 2017, 16:43

A ustawiasz na centralce, na bocznej czy w pozycji pionowej? Serwisówka podaje 30-45 mm w najbardziej napiętym miejscu.
mradamf1985
Motorowerzysta
 
Posty: 39
Rejestracja: 18 mar 2017, 20:57
imię: Adam
miejscowosc: Rzeszów

Re: Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: zimon143 » 08 sie 2017, 16:38

Ja robiłem na centralce.
Awatar użytkownika
zimon143
Motocyklista
 
Posty: 416
Rejestracja: 24 lip 2014, 18:28
Lokalizacja: Ruda Śląska
imię: Szymon
miejscowosc: Ruda Śląska
garnek: HJC TR-1

Re: Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: kosteg » 21 sie 2017, 15:57

Odzywam się po czasie ale urlop oderwał mnie od internetów :)

Trochę to wszystko jest bardziej skomplikowane i wiele osób zapomina, że to nie tylko sam naciąg a w zasadzie zwis łańcucha jest istotny.

Od początku jednak:
W przypadku ZRki serwisówka podaje dość jednoznacznie:
- sprawdzamy luz gdy moto jest na centralce
- łańcuch jest czysty
- łańcuch jest nasmarowany
- obracając kołem szukamy najciaśniejszego miejsca i to na nim ustawiamy luz (łańcuch rozciaga się nie równomiernie)

Luz powinien zawierać się w przedziale 30mm-45mm

To jednak tylko część regulacji. Trzeba pamiętać o właściwym napięciu wstępnym sprężyny!

Tu zobrazowana praca zawieszenia w korelacji do pracy łańcucha aby pokazać z jakiegop powodu zawias musi pracować w swoim właściwym zakresie pracy:
https://youtu.be/z_CyM-Ed8PA?t=33

Przy regulacji napięcia wstępnego mamy pomiary na stojącym swobodnie oraz na obciążonym (kierownikiem, plecakiem, tobołami etc) motocyklu. Tam istotny jest SAG.
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 370
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: mradamf1985 » 21 sie 2017, 18:21

Co do pierwszej części to wiadomo szukamy najmniejszego luzu przesuwając łańcuch co np. 10 cm i tam ustawiamy. Co do drugiej części ja nie reguluję napięcia, rozebrałem całość bo była zardzewiała i zapieczona, zrobiłem i ustawiłem na środku. Mnie się tak dobrze jeździ i tego nie ruszam, raz jadę sam raz z plecakiem 50 kg raz z 100 kg, wkurzało by mnie jak bym musiał co chwila tam zaglądać. Ale może się mylę?
mradamf1985
Motorowerzysta
 
Posty: 39
Rejestracja: 18 mar 2017, 20:57
imię: Adam
miejscowosc: Rzeszów

Re: Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: kosteg » 21 sie 2017, 22:09

Po uważaniu każdego kierownika. Ja generalnie dwu pozycji używam. Codzienna gdy latam sam i okazjonalnie z plecakiem oraz turystyczna gdzie moto jest objuczone kuframi a na pokładzie są dwie osoby.

To jak z ciśnieniem w oponach w aucie. Ja należę do tych co zmieniają ciśnienie w oponach wraz z regulacja wysokości świateł. Jak wiozę kilka os to dopompowuje. Jak latam sam to obniżam. Jak coś mam przewieźć to dobijam etc. To zajmuje chwile a i opony dłużej wytrzymują i auto się pewniej prowadzi.

W moto kręcenie pierścieniem jest mniej wygodne "od pierdnięcia w oponki" ale i tak dość prosta to czynność wiec jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza.


Klepane na kolanie...
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 370
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500

Re: Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: mradamf1985 » 24 sie 2017, 20:22

Stelaż już mam ale kufrów jeszcze nie więc objuczony nie jeżdżę. Co do plecaczka mam z tym tak różnie i różnej wagi że zaworki bym popsuł jak bym zaczął kombinować. Trochę chwilę mi się dziwnie jedzie jak nagle stracę z tyłu sporo kilogramów ale kilka km i już czuję maszynę i jest spoko :D.
mradamf1985
Motorowerzysta
 
Posty: 39
Rejestracja: 18 mar 2017, 20:57
imię: Adam
miejscowosc: Rzeszów

Re: Regulacja naciągu łańcucha.

Postautor: kosteg » 24 sie 2017, 20:53

Tyle ze nie kręcisz zaworkami (to regulacja tłumienia amora) a kluczem hakowym pierścień pod sprężyna...


Klepane na kolanie...
73!
Awatar użytkownika
kosteg
Motocyklista
 
Posty: 370
Rejestracja: 21 kwie 2015, 10:51
Lokalizacja: Wrocław
imię: Marcin
miejscowosc: Wrocław
garnek: N86 / Exo 500


Wróć do Układ jezdny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron